ZZP en ziek zonder arbeids ongeschiktheid verzekering

Een eigen bedrijf en je gezondheid. Hoe zit het met wetgeving, regelingen en verzekeringen?

ZZP en ziek zonder arbeids ongeschiktheid verzekering

Berichtdoor parkaboy » 26 maart 2010 11:32

Ik ben een ZZP'er en er is bij mij net een maagkanker gekonstateerd. Naar de schatting van de behandelende arts ben ik niet in staat minimaal een jaar te werken (door de chemoterapie en de operatie). Ik heb geen arbeidsongeschiktheid verzekering. Ik kom hierdoor in financiele problemen.

Mijn vragen zijn:
Kan ik enig vorm van uitkering krijgen?
Zo ja, hoe?
Wat voor stappen moet ik ondernemen?

Ik woon samen met mijn vriendin (ook ZZP'er) in een huurwoning in de prive sector.
Kunnen we in mijn ziekte situatie een huursubsidie of dergelijks krijgen?

Alvast bedankt voor alle adviezen.
parkaboy

Re: ZZP en ziek zonder arbeids ongeschiktheid verzekering

Berichtdoor pa77 » 26 maart 2010 16:58

Ik ben ook met dit onderwerp bezig en volgens mij is het zo.

Je kunt altijd beroep doen op de bijstand da's een vangnet voor iedereen en omdat je inkomen dan laag is moet je ten alle tijden recht hebben op huursubsidie.

De vraag blijft of het inkomen van je vriendin niet hoger is dan de bijstand norm voor jullie beiden.

Dat wil niet zeggen dat je dan geen huursubsidie zou krijgen mi.

Kijk eens op toeslagen.nl dan kan je het al een beetje berekenen.

Voor de goede orde dit is wat ik weet dus ontleen er geen rechten aan :?
pa77

Berichtdoor Roumaysae » 29 maart 2010 11:31

Hoi Parkaboy,