ingewikkeld WW en parttime werk

Met welke zaken krijgt iemand met een uitkering te maken bij het zoeken van werk?

ingewikkeld WW en parttime werk

Berichtdoor Menna » 08 jun 2010 10:55

Ik ontving een paar maanden WW uitkering voor 36 uur. Sinds kort heb ik werk volgens een 25-uur contract. Ik krijg dus voo 11 uur aangevuld WW. Ik solliciteer voor die 11 uur en wil ook die 11 uur werken. In het zomerseizoen moet ik meer werken dan in de winter, dus dat zou nu 32 uur zijn en in de winter 16. Maar ik krijg jaarrond voor 25 uur per week betaald, maandelijks. Dit contract is ingewikkeld, kan niet anders. Op papier staat 25 uur. En beschikbaar voor werk ben ik ook. Hoe zit dit nu voor mijn WW als ik iid 32 uur werk en in winter minder? Is dit rechtmatig?
Menna

Re: ingewikkeld WW en parttime werk

Berichtdoor Peter L. » 08 jun 2010 13:00

Beste Menna,

Kan mij voorstellen dat het lastig is...De WW verwacht dat je solliciteert voor de uren dat je kunt werken/beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt. Lastige voor jou is dat je in de zomer meer uren moet werken en de in de winter 16. Voor je inkomen is dat geen punt omdat je jaarrond krijgt uitbetaald. Maar hoe zit dat met de WW?

Ik heb het even nagevraagd bij UWV zelf (als algemene vraag). Zij geven aan dat je het beste kunt doorgeven hoe je werkt. Dit is namelijk uitzonderlijk. Je geeft dus aan dat je wisselende uren werkt maar wel steeds hetzelfde bedrag krijgt uitbetaald. UWV kan daar dan rekening mee houden bij de sollicitatieplicht. Want in de zomer kun je voor minder uren solliciteren als in de winter. En om te voorkomen dat je dan geen WW-uitkering meer zou krijgen is het goed om een wijzigingenformulier in te sturen en daar de afspraken die je hebt met je werkgever door te geven. Ook een goed idee is het om even contact op te nemen met je werkcoach bij het UWV-werkbedrijf. Daar kun je de afspraak ook mee maken.

Succes!
Peter L.

Keer terug naar Uitkering en werk