loongegevens per 4 weken????

Met welke zaken krijgt iemand met een uitkering te maken bij het zoeken van werk?

loongegevens per 4 weken????

Berichtdoor werkzin » 17 jun 2010 15:05

Ben sinds een paar weken aan het werk, keurig alles doorgegeven aan het uwv, krijg ik een brief dat de loongegevens per 4 weken worden bekeken. Omdat ik via het Uitz.bureau op oproep basis werk, de ene week wat meer dan de andere heb ik geen rekening gehouden met de gegevens per 4 weken maar alleen obv een maand.Mijn wao wordt ook per maand uitbetaald. Help, want als ik per 4 weken wordt bekeken zou het zomaar kunnen dat het bijv 2 weken van mei betreffen en 2 weken van juni. kan dit zomaar.Ik kan me echt geen korting op mijn uitkering permiteren omdat ik net 3 uurtjes (30 euro) bruto teveel heb verdiend. Hoe mag uwv beoordelen?
werkzin

Re: loongegevens per 4 weken????

Berichtdoor Peter L. » 18 jun 2010 14:16

Beste Werkzin, heb je daarnaast ook een WW-uitkering als je niet werkt?
Peter L.

Berichtdoor werkzin » 28 jun 2010 15:04

Nee, heb alleen mijn Wao uitkering obv 80 -100 %. En een aanvulling via mijn vroegere werkgever (wao hiaat ?). Uwv geeft als antwoord ja maar je werkt via het uitzendbureau, dus dan berekenen we per 4 weken. Echter ik werk op oproep basis en het kan zomaar zijn dat zoals nu ik in week 23 extra werd opgeroepen, ik dacht dat te kunnen doen omdat ik nog niet over het te verdienen bedrag zat dit blijk ik dus volgens hun berekening nu wel te overschrijden met 3 uur (€ 30). Wordt zo'n wao hiaatverzekering eigenlijk meegerekend door het UWV als inkomsten???
Laatst bijgewerkt door werkzin op 29 jun 2010 09:43, in totaal 1 keer bewerkt.
werkzin

Berichtdoor werkzin » 30 jun 2010 21:47

Is er iemand die mij hierover meer duidelijkheid kan geven. Heb nu de brief gekregen dat ze kijken naar de periode 22 april 2010 tot 17 mei 2010, ik snap er niets meer van, dat ze ook nog eens weken uit verschillende maanden bekijken. kan dit en mag dit zomaar en wat kan ik er aan doen om ze toch per kalendermaand de gegevens te bekijken. Het lijkt soms wel alsof uwv tegenstander is ipv medestander terwijl ze het participeren op de arbeidsmarkt juist toejuichen...............
werkzin

Keer terug naar Uitkering en werk