beste welderforumleden,
ik zit in de wajong, maar werk ook sinds 2000 bij een riagg voor 16 uur.
in 2004 ben ik voor die 16 uur goedgekeurd en is mijn arbeidsongeschiktheidspercentage verlaagd naar 55-65%
in 2008 ben ik ziek geworden en is een reïntegratietraject in gang gezet: probleemanalyse door bedrijfsarts, plan van aanpak, eerstejaarsevaluatie etc etc.
ik werd echter niet beter maar het ging steeds slechter. uiteindelijk werd ontdekt wat er aan de hand was en ben ik in 2009 geopereerd. sindsdien ben ik wel enigszins opgeknapt maar niet zodanig dat ik ooit weer langdurig voor meer dan een paar uur per week aan de slag kan.
vorige week kreeg ik een brief van het uwv met een oproep tot het aanvragen van een wia-uitkering
heb de vereiste documenten verzameld, maar er ontbreken er een paar, voornamelijk omdat mijn werkgever na 1 jaar ziekte nauwelijks nog iets van zich heeft laten horen. ook de bedrijfsarts heb ik niet meer gesproken.
heb netjes een brief gestuurd aan P&O met het verzoek de ontbrekende documenten aan mij op te sturen (zijn ze toch verplicht, dacht ik) maar krijg boze brieven en emails waarin gesteld wordt dat ik helemaal geen recht heb op een WIA-uitkering en dat ik de brief van het UWV maar moet vernietigen (geen goed idee, lijkt me....)
ben nu overal informatie aan het verzamelen maar ook bij het UWV roepen ze in eerste instantie dat ik een vangnetter ben en dat ik zo weer de wajong in ga.
mijn vorige arbeidsdeskundige (die momenteel helaas op vakantie is...) heeft mij ervan verzekerd dat ik absoluut recht heb op een wia uitkering voor die 16 uur met daarnaast de gebruikelijke aanvulling wajong, en ook hier op het forum las ik wel een topic waarin dit thema werd behandeld
http://www.welderforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=128&start=0&sid=22e427300e2e82e6993c31943f161f1b
(hoop dat de link zo werkt)
maar ik krijg zo veel tegengas van allerlei mensen dat ik onderhand weer begin te twijfelen.....
kan iemand me nog een keer vertellen hoe het zit en me tips geven hoe ik mijn werkgever en al die vaderlijke uwv-types die absoluut niet luisteren (nee hoor, mevrouwtje, het komt allemaal in orde, u kan zo de wajong weer in want die is natuurlijk vele malen hoger dan een wia-uitkering van 16 uur......krijs!!!) op het goede spoor kan zetten?
alvast heel erg bedankt!
ciscap