Ik ontvang een wao-uitkering in de klasse 80-100%. Omdat ik werk wordt deze als 65-80% uitbetaald en zdra ik mijn loonstrookje heb opgestuurd krijg ik een nabetlaing voor het resterende deel.
Ik heb echt wel geprobeerd meer te werken, maar ben toen buiten bewustzijn gevonden. Ik wilde toen gewoon nog doorgaan met werken, zo gemotiveerd ben ik om te werken. maar goed dat ik tegengehouden ben, eenmaal thuis verloor ik weer het bewustzijn en ben een paar weken behoorlijk beroerd geweest (uiteraard toch na een weekje weer aan het werk gegaan- zo zit ik nu eenmaal in elkaar).
In juni ontving ik een winstuikering. k kreeg een brief waarin stond dat ik in klasse 80-100% zat en er niks zou vernaderen. Bij nabellen zat ik ineens toch weer in 65-80% en had geen recht op een nabetaling. Omdat de brief erg onduidelijk was, ik behoorlijk gestressd en me al over mijn telefoonangst had moeten zetten om duidelijkheid te krijgen wa sik opgefokt en heb er van alles wat me dwars zat uitgegooid tegen de telefoniste. (O.a. dat het belachelijk is dat je juist door te werken onder het sociaal minumum kan belanden en dat ik dan net zo goed kon stoppen met werken).
Zij gaat er voor zorgen dat er een aantekening in mijn dossier komt dat ik mogelijk misbruik maak van de uitkering. Ik ben helemaal op. Al 2 dagen huilend mijn werk gedaan. Mijn collega zag het en teon ik zei dat het UWV misschien wel gelijk had dat i meer meost gaan werken wees zij me er (gelukkig) op dat ik soms mijn huidige aantal werkuren amper kan volhouden.
Ik ben helemaal op nu. En verbaasd dat als je probeert naar vermogen te werken (dat willen ze toch?) je als oplichter wordt gezien en vooral omdat ik eerlijk ben en alles opgeef wat ik doe aan het UWV ben ik een oplichter. Andersom heeft UWV in 2004 wel eens mijn dossier vervalsd om mem maar uit de wao te krijgen (was gelukkig aantoonbaar, dus mijn bezwaarzaak toen gewonnen). Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Ik werk gewoon te graag. Wil dolgraag mijn steentje bijdragen ook al betekent dat dat ik soms het avondeten oversla om dat mijn dagelijkse energievoorraad al in werk is gaan zitten.
Mijn werk houd ik soms net aan vol en geeft me veel voldoening, maar elke keer achter UWV aan moeten hollen omdat dingen niet duidelijk zijn of omdat ze een deel gewoonweg niet betalen kost me zoveel energie dat ik niet uitsluit in de ziektewet te belanden
Ik ga mijn bed in en bedenken of ik mijn leven nog wel zin vind hebben op deze manier (en hopelijk lezen ze bij het UWV mee)
Groetjes van een eerlijk iemand die er van wordt verdacht een oplichter te zijn.