Hallo,
Volgende week heb ik dan eindelijk mijn gesprek bij de verzekeringsarts. Ik ben bezig het goed voor te bereiden, en kom nog een paar dingen tegen.
Omdat het re-integreren op dit moment nog steeds gestaag door gaat zit ik inmiddels boven de 50%. Zoals we het nu bedacht hebben zal het in dit geleidelijke tempo nog ongeveer 4-5 maanden duren voordat ik op 100% zit. En dat is dan ruim binnen een half jaar na mijn tweede ziektejaar.
Doel van het gesprek zal dan ook zijn dat ik tijd wil krijgen om mijn re-integratie af te maken zodat ik weer/nog steeds mijn oude werk kan blijven doen. Door allerlei redenen heb ik voor de start van de echte re-integratie veel vertraging opgelopen. Maar zoals het nu gaat, gaat het goed. Als het maar geleidelijk gaat.
Al voorbereidend bleven er de volgende vragen over:
-hoe groot is de kans dat het advies van de behandelaars om het proces geleidelijk maar gestaag voort te zetten door een verzekeringsarts NIET overgenomen wordt? Of hij nu als eindbeoordelings-situatie wil nemen?
Dan zijn er in ieder geval twee mogelijkheden: of ik word volledig arbeidsgeschikt bevonden en zal dus per direct 100% moeten gaan werken. Dat zal naar verwachting niet goed gaan zodat ik dan alsnog uitval; of er volgt een doorsturen naar de arbeidsdeskundige met dan mogelijk een gedeeltelijke afkeuring, waaraan mijn werkgever al de woorden herplaatsing en ontslag koppelde.
Stel dat dit gebeurt, wat kan ik dan nog doen? Kan ik dan een tweede beoordeling vragen?
-Hebben jullie ervaring met uitstel van de beoordeling? Ik kan geen informatie hierover bij het UWV vinden en weet van deze mogelijkheid omdat iemand van de vakbond het me verteld heeft. Mijn werkgever was niet bereid tot loondoorbetaling, met als enige reden dat het nooit gebeurde. Wie is er bv tijdens die verlenging verantwoordelijk voor mijn re-integratieproces? En wie betaalt dan mijn salaris?
-Wat zijn de gevolgen als het onverhoopt toch niet binnen die extra tijd lukt (daar ga ik natuurlijk niet vanuit, maar je weet maar nooit).
Ik hoop dat jullie antwoorden voor me hebben,
alvast bedankt
Marieke