In theorie ben ik 80-100% verzekerd, maar in de praktijk laat ik zien dat ik door mijn werk maar een heel klein percentage "ziek"ben. 15-25%.
Ik werk 6 uur per dag bij mijn oude werkgever.Daarom heb ik een "slapende" wao.
Door de progressie van mijn ziekte is het noodzakelijk een stapje terug te doen, minder werken.
In overleg met mijn werkgever & bedrijfsarts heb ik het UWV verzocht een herkeuring te doen. Mijn slapende WAO wakker te schudden.
Een maal in de molen heb ik te horen gekregen dat wat ik wens niet mogelijk is via het UWV.
Uit correctheid naar mijn werkgever toe ben ik de afgelopen 5 jaar nooit langer dan 3 weken ziek geweest, de aanvullende ziektedagen corrigeerde ik met verlof uren. Hierdoor heeft het UWV geen MS gerelateerde ziekmeldingen ontvangen via mijn werkgever.
Dit om schade te beperken...dacht ik...
Dankzij de prettige samenwerking binnen ons bedrijf, ben ik in staat geweest om actief te blijven in het arbeidsproces.
Regels zijn regels, maar ik voel me nu meer ziek van de regels dan van mijn MS.
Wat kan ik doen, wat is dit onwijs vervelend ook voor mijn werkgever, wat zijn de mogelijke gevolgen, wat zijn mijn rechten? Blijf ik een WOA-er of ga ik nu in een nieuw fase naar een eventuele WIA?
Vreemd, ik ben en blijf helaas altijd ziek....ik weet me echt even geen raad.
Dit kan niet waar zijn.....met verdriet vraag ik om advies....