Archief: Laat uw mening weten over deze stelling!

In het kader van het project Sterk naar Werk.
Vragen over je rechten en plichten bij ziekte en werk, arbodienst, bedrijfsarts etc.

Archief: Laat uw mening weten over deze stelling!

Berichtdoor admin » 18 nov 2009 14:12

Ook deze maand hebben we weer een nieuwe stelling. Wat vind jij van deze stelling? Laat je mening weten!

De stelling van deze maand is :

mijn bedrijfsarts heeft een cursus arbeidsrecht nodig, dan weet die waar hij het over heeft

In de archieven kun je oude stellingen bekijken en nog steeds je mening kwijt.
admin
Site Admin

Re: Laat uw mening weten over deze stelling!

Berichtdoor Brusselmans » 23 nov 2009 14:01

Die van mij wel want die bood doodleuk een ontslagvergoeding (lees"oprotpremie aan) die echt slecht was. Ik kreeg 2 maand mee en dat was het dan, terwijl ik er al 10 jaar werkte bij dat bedrijf. Helaas zijn ze daarna ook omgevallen door de crisis. En had ik geluk met die 2 maand, de rest kreeg niets.

Maar ik vind ook dat zo'n arts zich daar niet mee moet bezgihouden. Hij is toch geen advocaat of zo? Ik wil een arts die me helpt om weer te werken en niet een die mij een aanbod doet om weg te blijven!
Brusselmans

Re: Laat uw mening weten over deze stelling!

Berichtdoor hkknol » 25 nov 2009 15:04

Scholing kan nooit kwaad, dus ook deze niet.
Daar past wel een kanttekening bij: de bedrijfsarts is er niet voor om zich met de arbeidsrechtelijke aspecten te bemoeien.
Het is mooi als hij/zij enige kennis van zaken heeft en daarmee rekening houdt in het werk, maar dat is het dan ook wel.
Als hij of zij zich met een ontslagzaak gaat bemoeien, hoe goed bedoeld ook, staat zijn/haar onafhankelijkheid wel ter discussie.
hkknol

Keer terug naar Ziekte en werk