Wisseling van bedrijfsarts

In het kader van het project Sterk naar Werk.
Vragen over je rechten en plichten bij ziekte en werk, arbodienst, bedrijfsarts etc.

Wisseling van bedrijfsarts

Berichtdoor JRR » 15 jul 2010 16:14

Ik loop sinds 4 maanden bij een bedrijfsarts. Deze bedrijfsarts is door de arbodienst Maetis aangewezen. Nu ontvang ik na 4 maanden een brief waarin mij een andere bedrijfsarts wordt opgelegd. In eerste instantie gaf Maetis als reden aan dat mijn huidige bedrijfsarts niet meer in mijn woonplaats werkzaam was. Ik heb toen aangegeven dat ik dan wel naar de bedrijfsarts zou willen reizen. Nu wijst Maetis een nieuwe arts toe die ook nog eens werkzaam is buiten mijn woonplaats. Bij navraag bij Maetis wordt nu geen duidelijke reden meer gegeven. Ik heb aangegeven dat ik een vertrouwensband heb opgebouwd met de huidige bedrijfsarts en dat wisseling niet gewenst is.

Weet iemand wat mijn rechten en plichten zijn op dit gebied?
JRR

Re: Wisseling van bedrijfsarts

Berichtdoor Tessa » 19 jul 2010 14:41

Beste JRR

Helaas is dit een grijs gebied, waarvoor geen wet- of regelgeving geldt. Het enige wat je kunt doen, is: Maetis verzoeken om het contact met je oude bedrijfsarts voort te laten duren. Ik zou je verzoek schriftelijk doen. Misschien zelfs aangetekend. Je kunt dan ook vragen wat de reden is, dat je een nieuwe bedrijfsarts toegewezen krijgt, die ook nog eens lastiger bereikbaar is.
Maetis is echter niet verplicht om je verzoek in te willigen.

Als het niet lukt, hoop ik dat je ook met de nieuwe bedrijfsarts een goede band kunt krijgen.
Tessa

Keer terug naar Ziekte en werk