door Peter L. » 13 jan 2009 10:24
Zo, ben inmiddels weer wat verder. Het is wel mogelijk om gebruik te maken van subsidies. Deze subsidies zijn voor de werkgever. Zo hoeft hij geen loon bij ziekte te betalen, want het UWV neemt doet dat voor jou. De werkgever moet ook premies betalen. Hij kan daar weer een korting op krijgen als hij jou in dienst neemt. Om hiervan gebruik te kunnen maken moet je contact opnemen met het UWV (0900 9294). Je kunt dan zeggen dat je gebruik wilt maken van subsidies en dat je wilt laten onderzoeken door het UWV of je Wajong-ge-indiceerd bent. Dat betekent dat het UWV gaat bekijken of jij als je 18 bent in aanmerking zou kunnen komen voor de WAJONG. Is dat het geval dan kan de werkgever gebruik maken van deze subsidies.
Ik moet er nog wel bijvertellen dat de WAJONG per 2010 strenger gaat worden beoordeeld. Hoe dat er precies uitziet is nog niet bekend. Maar je moet wel rekening er mee houden dat je minder snel recht op een uitkering gaat krijgen. Het UWV zal daar bij het onderzoek ook rekening mee moet houden.
Ik hoop dat je hier mee verder kunt? Als er wat is dan hoor ik dat graag van je. Succes met je werk en je aanvraag!
Peter