RSI en solliciteren

Veel mensen vinden solliciteren niet makkelijk. Dat geldt extra als u een handicap of ziekte hebt (gehad).

RSI en solliciteren

Berichtdoor Brusselmans » 23 nov 2009 13:56

Hoi, ik zit sinds een paar maand in de ww en ik bven druk bezig te solliciteren. Ben opgeleid als sectrarieel medewerker en daar zoek ik nog emplooi in. Ik ben bij de vorige werkgever uitgevallen met RSI. Nog een heel gedoe trouwens, want tja....het zit volgens sommige artsen tussen de oren he? Maar bij mij in ieder geval niet. Met fysiotherapie ben ik bijna klachtenvrij. Ik moet er alleen voor zorgen dat ik niet meer dan een uur achter elkaar werk. Maar ja...moet je zoiets melden bij het solliciteren? Ik denk van niet maar door dit forum ga ik twijfelen. Kunnen jullie iets hierover zeggen?

Groeten
Hans
Brusselmans

Re: RSI en solliciteren

Berichtdoor Roumaysae » 23 nov 2009 16:47

Hoi Brusselmans,

Je geeft aan dat je bijna klachtenvrij bent, maar je mag niet meer dan een uur achter elkaar werken. Dit is iets wat je dan samen met je (nieuwe) werkgever zou moeten bespreken. In juridische zin geldt het volgende: Als je weet of kunt begrijpen dat je ‘handicap’ gevolgen heeft voor je functioneren, moet je het melden. En omdat je maar één uur achter elkaar kunt werken, lijkt het me duidelijk dat het gevolgen heeft voor het uitoefenen van je functie. Dus zou je het wel moeten melden.

Ik snap dat het voor jou moeilijk(er) is om het bij de sollicitatieprocedure al te hebben over je ‘klachten’. Maar mocht je het verzwijgen én je krijgt later RSI-klachten , dan zou dit gevolgen kunnen hebben voor je dienstverband.

Succes,
Roumaysae
Roumaysae

Re: RSI en solliciteren

Berichtdoor Brusselmans » 11 dec 2009 21:51

Hoi, bedankt voor je berichtje, maar ik weet niet of ik er nu blij van wordt. Je zegt wel zeggen dus, maar er is geen werkgever die mij wil op mijn 45ste, en zeker niet als er problemen met je gezondheid zijn. Zijn er andere mensen met rsi die net als ik aan het solliciteren zijn? Wat ga jij zeggen? Of zeg je niets?
Brusselmans

Keer terug naar Solliciteren met chronische ziekte of handicap