WIA verzekering na ontslag

Hier kunt u vragen stellen over het afsluiten van overlijdensrisico-; levens-; WGA-hiaat-; en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor zelfstandigen.

WIA verzekering na ontslag

Berichtdoor TrudyB » 30 jan 2010 11:04

Bij mijn werkgever had ik een WIA verzekering afgesloten dus mijn werkgever betaalde 80% (70%+10% verzekering) uit. Nu ben ik uit dienst 'gegaan' (einde jaarcontract) maar nog steeds ziek en kom ik in aanraking UWV.

Wie of hoe gaat dat verder met die verzekering die ik bij mijn werkgever had afgesloten ? Moeten zij die 10% aanvullen of wie ?

Groetjes,

Trudy
TrudyB

Re: WIA verzekering na ontslag

Berichtdoor Peter L. » 03 feb 2010 15:50

Beste Trudy,

Bij einde jaarcontract neemt alleen UWV de betaling van de ziektewet over. Dat betekent dus 70%. De 10% betalen zij niet. Daarvoor zou je bij de verzekeraar moeten zijn. Wat wij echter vaak horen dat einde contract ook vaak einde verzekering betekent. Het is dus afhankelijk van de polisvoorwaarden van de verzekeraar die de 10% aanvulde. Daarin staat precies wat je kunt verwachten.
Kun je er zo verder mee?
Peter L.

Berichtdoor TrudyB » 09 feb 2010 14:58

Hun hebben die polisvoorwaarden en zeiden al ongeveer soortgelijks. Ik geloofde het in eerste instantie niet omdat ze nu ineens zo moeilijk doen tegen me. Is dat normaal dat je na ongewild beeindiging contract wegens ziekte zo raar behandeld word ? :|
TrudyB

Berichtdoor Peter L. » 09 feb 2010 15:40

Hoi TrudyB,

Ja, helaas horen we dat wel vaker. Je bent meestal wel goed verzekerd zolang er sprake is van een contract maar zodra dat eindigt, is het ook vaak raak voor de verzekeringen. In sommige gevallen kun je een polis individueel voortzetten maar ik verwacht dat dit niet het geval zal zijn voor jou. Je kunt het wel nalopen in -alweer- de polisvoorwaarden.

Ik kan je helaas niets anders melden...
Peter L.

Keer terug naar Afsluiten van levens- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen