werken wordt niet beloond

Hier kunt u vragen stellen over het afsluiten van overlijdensrisico-; levens-; WGA-hiaat-; en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor zelfstandigen.

werken wordt niet beloond

Berichtdoor saborina » 23 maart 2010 14:45

Als je probeert te werken dan word je niet beloond. Ik heb in 2008 geprobeerd te werken. Ben toen teruggevallen. Nu zit ik weer in de WAO. Ik had een wao hiaat verzekering van mijn werkgever waar ik toen werkte voordat ik in de wao terecht kwam. Omdat ik ben teruggevallen kan ik geen rechten meer ontlenen aan deze verzekering.

Al eerder geprobeert te werken met uiteraard goedkeuring van het UWV in 2005/2006 maar toen ook ben ik weer uitgevallen. Toen kreeg ik die verzekering wel. Vind het raar? Ik werk sinds 2003 niet meer bij deze werkgever en ben sinds 2004 in de wao. Eerst voor 35% later voor 100% en nu weer voor 100%

Dus mensen probeer het niet ga maar niet werken,want je waohiaat verzekering wordt beeinigd en scheelt je honderden euro's
Zelf ben ik er 300 euro per maand op achteruit gegaan. Vind het gemeen. Want je kan je niet verzekeren omdat de wao hiaat verzekering per 2005 is afgeschaft.
saborina

Re: werken wordt niet beloond

Berichtdoor Peter L. » 30 maart 2010 12:14

Beste saborina,

Wat vervelend dat je hier zo mee te maken hebt gekregen. Je schijft dat je eerst wel een aanvulling van de verzekeraar kreeg en later niet meer. Weet je waarom dat was? Wat zei de verzekeraar daarover?

Wij krijgen ook wel eens te horen dat mensen met vergelijkbare problemen te maken krijgen. Ik raad altijd aan om ook goed de polisvoorwaarden van je verzekeraar na te lopen om te kijken wat die er over zeggen. Soms kun je met een terugval wel weer terugvallen op de verzekering. Maar dit is afhankelijk van de polisvoorwaarden. Dus een tip; kijk eerst wat de risico's zijn en bedenk dan wat je gaat doen.
Peter L.

Keer terug naar Afsluiten van levens- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen