arbeids ongeschiktheidverzekering

Hier kunt u vragen stellen over het afsluiten van overlijdensrisico-; levens-; WGA-hiaat-; en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor zelfstandigen.

arbeids ongeschiktheidverzekering

Berichtdoor marco3030 » 11 mei 2010 08:38

hoi vraagje wilde een arbeidsongeschiktheids verzekering afsluiten bij interpolis
ik ben een man 39 jaar 1,77 en helaas 135 kilo
nu rook ik niet drink niet verders gezond maar word afgewezen door overgewicht
kan ik me nu nergens laten verzekeren of zijn er instanties die dit wel doen
marco3030

Re: arbeids ongeschiktheidverzekering

Berichtdoor Roumaysae » 11 mei 2010 09:57

Hoi Marco,

Wat vervelend om afgewezen te worden bij Interpolis. Het is toch belangrijk om een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten.

Ik adviseer je om contact op te nemen met hen en over de afwijzing te onderhandelen. Probeer te onderhandelen voor bijv. acceptatie onder voorwaarden. Je kunt aangeven dat je bijv. geaccepteerd wilt worden met een hogere premie en je over een jaar 'herkeurd' wordt en je dan 20 kilo minder weegt. Afspraak is - bij nakoming - dat je premie dan lager wordt.

Ik wens je succes.
Kun je ons nog laten weten hoe het verder is gegaan?
Roumaysae

Berichtdoor Vera » 16 jul 2010 11:58

Beste,

Ik ben nu reeds een jaar zelfstandige, 34 jaar, 1.65 lang, 59 kilo en ik sport 3 dagen per week. Ik ben zeer gezond en alles is in orde alleen heb ik vanaf mijn 22e jaar reumatoide artritis. Ik denk zelf achteraf dat ik dat als kind ook in lichte vorm heb gehad maar het is nooit opgemerkt en altijd als groeppijnen beschouwd. Soms heb ik in beperkte mate last maar met mijn medicijnen is het heel goed beheersbaar en ik ben er ook nog nooit 1 dag voor thuis gebleven.

Probleem is nu dat ik mijn beroep niet kan verzekeren voor arbeidsongeschiktheid. Ik heb diverse offertes toegezonden naar verzekeraars waaronder MOVIR maar die zeggen telkenmale nadat 4 tot 5 maanden voorbij zijn gegaan dat zij mij vanwege mijn ziekte niet willen verzekeren. Telkenmale adviseren zij mij offerte in te trekken zodat zij niet hoeven te weigeren. Uit noodzaak ben ik toen ik met mijn bedrijf begon, verzekert bij het UWV. Deze verzekering is echter heel duur en daarnaast een zeer beperkte verzekering aangezien ik mij juist voor mijn beroep wil verzekeren en niet alle taken bij arbeidsongeschiktheid wil uitvoeren die onder mijn niveau liggen.

Weet u wellicht bij welke verzekeraar ik meer kans van slagen heb. Dat mijn verzekering duurder is dan van een ander persoon begrijp ik maar er moet toch wel ergens een ingang zijn? Overigens ga ik niet akkoord met uitsluitingen voor mijn ziekte of indien ik een ongeval zou krijgen. Dat is mij momenteel als uiterste voorgesteld maar dan kan ik me m.i. net zo goed niet verzekeren.

Ik hoor graag ideeen wat ik zou kunnen doen. Alvast bedankt.

Groet Vera
Vera

Berichtdoor Tessa » 19 jul 2010 13:05

Beste Vera,

Verzekeraars zijn vrij om hun eigen acceptatiebeleid te voeren. Wij weten geen verzekeraars die soepel reageren. Dat kan per ziekte en per individu verschillen. Blijkbaar is jouw aandoening aanleiding om het risico dat je hiermee arbeidsongeschikt wordt, hoog in te schatten. Ze werken met statistieken. Dus het wil helemaal niet zeggen dat je ook inderdaad een groot risico bént.

Het lijkt me verstandig, dat je de UWV-verzekering hebt genomen, ook al is die duur. Die biedt in ieder geval het meest financiële zekerheid. Ook de meeste particuliere verzekeraars gaan trouwens op zoek naar andere functies voor je als je je eigen beroep niet meer kunt uitoefenen. En het UWV gaat er niet voor je naar op zoek, maar je uitkering wordt lager als je andere functies nog wel zou kúnnen doen.

Er zijn verder misschien nog alternatieven, die je op onze website kunt vinden: alternatieven voor aov.

Ik hoop dat je een goede oplossing vindt, of je kunt neerleggen bij de vrijwillige verzekering.
Tessa

Berichtdoor Peter L. » 13 aug 2010 12:13

Beste Vera en anderen,

In september houdt Welder een webenquete over de ervaringen van mensen met het afsluiten van een levens-verzekering of een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Ook komen op het forum 5 stellingen over verzekeren waar mensen op kunnen reageren. Bij deze nodig ik je alvast daar bij voor uit om te reageren. De equete en stellingen komen 1 september online.
Peter L.

Keer terug naar Afsluiten van levens- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen