overlijdensrisicoverzekering bij nierpatiënt

Hier kunt u vragen stellen over het afsluiten van overlijdensrisico-; levens-; WGA-hiaat-; en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor zelfstandigen.

overlijdensrisicoverzekering bij nierpatiënt

Berichtdoor mariekje17 » 27 mei 2010 16:05

Hoi lezers van het forum,

Mijn vriend en ik zijn bezig met de koop van een huis. Alles is eigenlijk zo goed als rond, behalve het verkrijgen van een overlijdensrisicoverzekering geeft problemen, omdat ik dialysepatiënt ben.
Nu is mijn vraag of iemand hier misschien ervaring mee heeft en mij hierin kan adviseren (of er een verzekeringsmaatschappij waarbij kans is dat ze mij accepteren).
Momenteel huren we een huis, maar met het vooruitzicht op thuisdialyse zouden we graag een koophuis willen, ivm met alle aanpassingen enz.

Dan heb ik nog een vraag: ik heb ook al op internet naar verschillende verzekeringsmaatschappijen gezocht en kwam bij A.F.C. chronisch ziekenhypotheken uit.
Bij hun kun je ook alleen verzekeringen afsluiten. Heeft iemand ervaring met deze maatschappij of wel eens van gehoord?

Groetjes
mariekje17

Re: overlijdensrisicoverzekering bij nierpatiënt

Berichtdoor Peter L. » 28 mei 2010 10:36

beste Mariekje17,

A.F.C. chronisch ziekenhypotheken is geen verzekeraar maar een tussenpersoon. Die je dus kunt gebruiken om een levensverzekering te verkrijgen. In het verleden hebben wij wel naar deze firma (of beter gezegd naar een van de voorgangers) verwezen. De oprichter ervan ken ik vanwege het feit dat hij ook betrokken is geweest bij overleg met verzekeraars waar ook Welder. Je kunt hem dus zeker benaderen voor meer informatie. Ik heb hem net even gebeld, hij heeft veel kennis van zaken. Hij werkt ook samen met de nierpatiëntenvereniging, die sturen ook patiënten naar hem door. Je kunt de nierpatiëntenvereniging zelf ook even benaderen voor informatie. Veel succes en ik ben benieuwd of het je lukt om je verzekering af te sluiten.
Je kunt een vrijblijvend gesprek aanvragen met hen. Ga je met hen in zee dan zijn er kosten aan verbonden. Meer info kun je lezen in hun dienstverleningsdocument dat op hun site staat.

Overigens kun je op de website van Welder meer tips en informatie over het verkrijgen van een verzekering. En in onze webwinkel kun je ook brochures bestellen rond dit thema.
Peter L.

Keer terug naar Afsluiten van levens- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen